:: Statystyki ::
Stosujemy statystyki opisowe, wyrażone w skali:
Żałosny
Mierny
Znacznie poniżej przeciętnej
Poniżej przeciętnej
Przeciętny
Powyżej przeciętnej
Znacznie powyżej przeciętnej
Zdumiewający
Nadnaturalny
Początkowo, wszystkie parametry postaci znajdują sie na poziomie "Przeciętny" która odpowiada średniej u zdrowego przedstawiciela danego gatunku/rasy (jasne jest, że przeciętna siła orka lub krasnoluda, jest wyższa od przeciętnej siły wśród ludzi).
Tworząc postać, można jednak zmieniać te parametry, odejmując po jednym stopniu i dodając go do innej cechy.
Przykładowo, gdy chcemy grać magiem, możemy obniżyć naszą startową siłę do poziomu poniżej przeciętnej, lub nawet miernej, by zwiększyć o tą samą wartość psychikę czy mądrość, odpowiednio o liczbę stopni.
Kreując postać, nie możemy przekroczyć jednak poziomu "znacznie powyżej przeciętnej"- dalsze rozwijanie każdej z cech wymaga treningu w czasie gry.
Podobnie poziom "Nadnaturalny" wymaga użycia magii lub wstawiennictwa któregoś z bogów czy też demonów, jak sama nazwa wskazuje jest on bowiem niedostępny, dla zwykłych śmiertelników.
Statystyki:
SIŁA
WYTRZYMAŁOŚĆ
SZYBKOŚĆ
ZRĘCZNOŚĆ
MĄDROŚĆ
PSYCHIKA
Siła decyduje o zadanych obrażeniach, przebiciu obrony przeciwnika i ogólnych zdolnościach fizycznych.
Wpływa na modyfikatory obrażeń i ataku. Szczególnie potrzebna postaciom, które zamierzają oprzeć się na mieczu nie magii.
Wytrzymałość decyduje o obronie własnej postaci- bez pancerza, upraszczając- grubości skóry i ogólnej ochronie przed czynnikami zewnętrznymi (mróz, upał, ból etc.) jak i tymi, które wniknęły w organizm (paskudna choroba, trucizna)
Szybkość decyduje o szybkości wykonywania akcji przez postać (bieg, atak w zwarciu, blok) i jej ogólnej zwinności (robienia uników).
Zręczność decyduje o celności wszystkich broni i szybkości przeładowania kuszy. Determinuje możliwość bloku bronią ( NIE TARCZĄ!); wpływa na szybkość wykonywania czarów a tkaże wykonywania innych czynności czysto manualnych (otwieranie zamka kością od kurczaka)
Mądrość determinuje wytrzymałość duszy- długość wykonywania wysiłku psychicznego, rzucania czarów, korzystania z technik ofensywnych.
Psychika determinuje potęgę duszy i samoświadomość postaci. Odporność na zaklęcia kontrolujące umysł i ogólną potęgę charakteru- ułatwiającą interakcję z postaciami prowadzonymi przez MG.
Zwiększa efektywność rzucanych czarów.
Offline